Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Mechanika – kłopotliwa i bardzo opłacalna

Rekomendowanym olejem silnikowym do klimatu chłodnego jest olej 5W i 10W. Olej 20W ma przeciętną lepkość i rekomendowany jest do klimatu umiarkowanego. Oleje 30W, 40 oraz 50 przeznaczone są do klimatu ciepłego lub też do długich podróży. Ogólnie powiedzieć wolno, że do silników benzynowych faworyzuje się używać oleju wielostopniowego SAE 10-40W. W dowolnym lub ewentualnie razie należy sprawić typ olej silnikowy w podręczniku obsługi stworzonego przez nas samochodu, i prawidłowiej nie słuchać porad sąsiadów bądź też osób, które mało się znają na rzeczy.

Sporo olejów zawiera dodatki, które opóźniają korozję, neutralizują kwasy, rozpraszają sadzę oraz smołę, jakie wylatują przez pierścionki tłoku w kierunku skrzyni korbowej, i pomniejszają powstawanie piany. Sporo z tych zanieczyszczeń odparowuje się kiedy silnik się nagrzewa oraz wychodzą przez układ dodatniej wentylacji. Pozostałe zanieczyszczenia, zostają zawieszone oraz nie zagradzają ani kanałów do olejów ani pierścieni tłoku, ani także hydraulicznego popychacza.

Usuwa się je przy wymianie oleju oraz filtra oleju. Wymiana oleju silnikowego ma być przeprowadzona co 20 tysięcy kilometrów czy też raz na trzy lub ewentualnie sześć miesięcy, w zależności od rodzaju oleju jakiego użyjemy. Wymiana olej silnikowy musi być częstsza jeśli pojazd używa się do ciągnięcia przyczepy, na zakurzonych drogach i krótkich trasach – w owym czasie polecamy też ecodriving czyli praktyczne zasady i techniki ekonomicznej jazdy samochodem. Częściej również wymienia się olej, gdy silnik przemierza długie odległości na drobnej prędkości, jak na przykład taksówki, dostawy lub w pojazdach zaparkowanych przez dłuższy czas.

Olej silnikowy sprawdza się gdy samochód stoi na płaskiej przestrzeni, silnik nie powinien być ciepły. Trzeba przestrzegać prostych zasad. Odkręcamy zakrętkę po pewnym czasie wymieniamy filtr oleju. Przed założeniem nowego filtru, wypada go nasmarować olejem. W następnej kolejności dopasowujemy filtr na jego miejsce. Gdy obudowa dotknie podstawy, należy odczekać około 10 minut, aby cały olej ściekł oraz powtórnie nakładamy zakrętkę na miejsce. Wlewamy odpowiednią ilość oleju i zamykamy zawleczkę napełniania. Później wystarczy jedynie zapalić silnik, aby upewnić się, że nie ma wycieków.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY