Jakim sposobem wyglądają skoki tandemowe i w jaki sposób skakać cało?

Skoki tandemowe to typ skoków spadochronowych, w których początkujący skoczek bądź też „pasażer” jest dołączony do dydaktyka tandemu, który jest odpowiedzialny za większa część nawigacji i dozorów podczas zejścia. Skoki spadochronowe w tandemie są modnym wyborem dla początkujących skoczków spadochronowych, albowiem zezwalają jednostkom przeżyć dreszczyku emocji powiązanych ze spadochronem bez wymogi intensywnego szkolenia – skoki spadochronowe poznań. Biegłość w skokach spadochronowych w tandemie w większości wypadków startuje się od odprawy instruktora, w czasie której pasażer jest zapoznawany ze sprzętem, który będzie używany, oraz zapoznawany z procedurami, jakie będą egzekwowane podczas skoku.

Pasażer jest po pewnym czasie zakładany na uprząż, która jest scalona z uprzężą trenera, a dwie postaci są połączone ze sobą za pomocą szeregu pasków i karabińczyków. Po sprawdzeniu oprzyrządowania oraz przygotowaniu pasażera do lotu para tandemów wsiada do samolotu oraz wznosi się na wysokość około 13 000 stóp. W owym momencie prowadzący udostępni pasażerowi kilku ostatnich pouczeń, a w następnej kolejności otworzy drzwi aeroplanu, pozwalając parze wyjść na otwarte niebo.

W czasie luźnego spadania w powietrzu instruktor i pasażer osiągną szybkość około 120 mil na godzinę, zanim trener otworzy spadochron na wysokości około 5000 stóp. Od tego momentu instruktor przejmuje kontrolę nad zejściem, delikatnie prowadząc parę na ziemię, podczas kiedy pasażer admiruje zapierające dech w piersiach widoki i cieszy się uczuciem nieważkości. Po wylądowaniu para tandemów jest witana przez obsługę naziemną, która pomaga w usuwaniu wyposażenia oraz daje wszystkie dodatkowe wsparcie, jakie może być niezbędne.

Cały skok spadochronowy w tandemie trwa z reguły około dwóch godzin od początku do końca, w tym odprawa, lot samolotem i osobiście zjazd. Skoki spadochronowe w tandemie są uważane za względnie pewną aktywność, z niskim współczynnikiem przypadków czy też urazów. Wynika to częściowo z faktu, że szkoleniowiec jest odpowiedzialny za większa część nawigacji i kontroli w czasie zniżania i jest przeszkolony w obrębie radzenia sobie w rozmaitych casusach awaryjnych.